دسته‌بندی نشده

چگونه تشخیص پاور بانک اصلی از تقلبی

پاوربانک یکی از بهترین و کاربردی‌ترین لوازم جانبی موبایل است. پاوربانک یا همان شارژر همراه در مواقع ضروری بسیار کارساز است و در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانیم دوباره از تلفن همراه خود استفاده کنیم. اما امروزه افراد سودجو اقدام به تولید پاوربانک‌های تقلبی کرده و با حجم زیادی محصولات فیک خود را روانه بازار کرده‌اند.

پاوربانک انرژی الکتریکی را در خود ذخیره می‌کند و درصورتی‌که تقلبی باشد ممکن است حتی منفجر شود و آسیب‌های جبران ناپذیری به فرد و گوشی وارد کند. به همین دلیل تشخیص پاوربانک اصلی از تقلبی بسیار مهم و ضروری است و در این مقاله بطور اختصاصی با 12 روش ساده و کاربردی به راحتی می‌توانید هر پاوربانک فیکی را شناسایی کنید.

بررسی کد امنیتی و شماره سریال در سایت سازنده

1.    بررسی کد امنیتی و شماره سریال در سایت سازنده

خوشبختانه برند‌های معتبر برای سهولت تشخیص پاوربانک تقلبی از اصل برای پاوربانک‌های خود کد امنیتی و شماره سریال منحصر بفردی تولید کرده‌اند. برای این کار به سایت سازنده پاور بانک خود مراجعه کنید و شماره سریال و کد‌امنیتی را وارد کنید؛ چنانچه سریال در سایت سازنده موجود نباشد، پاور بانک تقلبی خواهد بود.

البته بهتر است بدانید که شرکت‌هایی که پاور بانک تقلبی می‌سازند سریال‌ها را نیز گاهی کپی می‌کنند؛ اما کمپانی تولید‌کننده‌ای چون شیائومی کار را برای شرکت‌هایی که پاوربانک تقلبی می‌سازند سخت کرده است. چنانچه کاربری کد امنیتی و یا شماره سریال را قبلاً وارد کرد باشد در وب سایت شیائومی به شما اعلام می‌شود.

همین نکته نشان‌دهنده این است که پاور بانک شما فیک بوده و قبلاً شماره سریال توسط کاربر دیگری در سایت بررسی شده است. شماره سریال پاوربانک شیائومی روی جعبه درج شده و است و با خراشیدن هولوگرام می‌توانید شماره سریال را مشاهده و از طریق سایت پاور بانک شیائومی (mi. com/verify) خود را بررسی کنید که پاوربانک خریداری شده اصل یا تقلبی است.

با شارژ پاوربانک از ظرفیت واقعی پاوربانک مطلع شوید

2.    با شارژ پاوربانک از ظرفیت واقعی پاوربانک مطلع شوید

پاوربانک‌ها یک ظرفیت اسمی و یک ظرفیت واقعی دارند؛ اختلاف بین ظرفیت واقعی و اسمی در پاوربانک‌های فیک بسیار زیاد است. اگر پاور بانک جیبی 10000 میلی‌آمپری را تهیه می‌کنید در واقع 8000 میلی‌آمپر واقعی است و 10000 میلی‌آمپر حداکثر جریان در شرایط ایده‌آل است. پاور بانک 5 ولت معمولا 1 یا 2 آمپر است. 1 آمپر معادل 1000 میلی‌آمپر است که در 1 ساعت شارژ می‌شود.

اگر پاوربانک 10000 میلی‌آمپر شما در کمتر از 3 ساعت شارژ می‌شود نشان‌دهنده این است که ظرفیت واقعی آن 3000 میلی‌آمپر است و از این راه می‌توانید متوجه فیک یا تقلبی بودن پاوربانک خود بشوید. ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی برای هر محصولی در جهان مرسوم است و معمولاً 75 تا 80 درصد ظرفیت اسمی را می‌توان به‌صورت ظرفیت واقعی در نظر گرفت.

3.    کابل شارژ راهی برای شناسایی پاوربانک تقلبی

برای تشخیص پاوربانک اصلی شیائومی بهتر است بدانید که شیائومی روی کابل شارژ خود هیچ‌گونه نام برند خود را درج نکرده است! اما روی کابل شارژ پاوربانک تقلبی نام برند mi روی کابل شارژ حک شده است. کابل شارژ پاوربانک اصلی برجستگی ندارد، و کیفیت ساخت بالایی داشته و سوکت شارژ منظم و مقاومی دارد. از نظر ظاهری کابل شارژ فیک سریعاً قابل شناسایی است.

لوازم جانبی خود را از فروشگاه معتبری خریداری کنید. جانبی بهترین فروشگاه اینترنتی لوازم جانبی در ایران است در جانبی انواع لوازم جانبی از گلس مات گرفته تا انواع پاوربانک، هندزفری شیائومی، کابل شارژ، ساعت هوشمند مردانه و صد‌ها لوازم دیگر عرضه شده است تا کاربران ایرانی بتوانند از لوازم جانبی اصل استفاده کنند.

وزن پاور بانک یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای تشخیص پاوربانک تقلبی

4.    وزن پاور بانک یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای تشخیص پاوربانک تقلبی

برای تشخیص پاور بانک اصلی از تقلبی شیائومی و یا شناسایی پاوربانک اصلی سامسونگ بهتر است پاور بانک خود را وزن کنید! بهتر است بدانید که هر چه ظرفیت پاوربانک بیشتر باشد وزن آن بیشتر است. در واقع پاوربانک به ازای هر 2500 میلی‌آمپر 60 گرم وزن دارد، چنانچه پاوربانک شما 10000 میلی‌آمپر است وزن آن باید 240 گرم باشد.

5.    غلط تایپی و املایی نشانه پاوربانک تقلبی است

برای شناسایی محصولات فیک متن روی بدنه را مطالعه کنید، اگر غلط تایپی و املایی می‌بینید حتماً محصول خریداری شده تقلبی است. به دلیل اینکه کمپانی‌های تولید‌کننده محصولات و نوشته‌هایی که روی محصول درج می‌شود را بار‌ها چک و بررسی می‌کنند احتمال وجود غلط املایی بسیار پایین است.

در برخی از پاوربانک‌های فیک بجای charge your life عبارت charge you life نوشته شده که بعید است کمپانی شیائومی که از مطرح‌ترین سازندگان پاوربانک در جهان است مرتکب چنین اشتباه فاحشی بشود.

6.    قیمت پاوربانک ساده‌ترین راه تشخیص پاوربانک تقلبی

قیمت پاوربانک مورد نظرتان را به‌صورت دلار در اینترنت جستجو کنید و در قیمت دلار ضرب کنید. اگر اختلاف قیمت خیلی زیاد باشد نشان‌دهنده این است که پاوربانک خریداری شده نمی‌تواند وارداتی باشد و احتمالاً تقلبی است.

عدم تطابق ظرفیت پاوربانک با میزان شارژدهی، نشان‌دهنده پاوربانک تقلبی است

7.    عدم تطابق ظرفیت پاوربانک با میزان شارژدهی

اگر باتری گوشی شما 4000 میلی‌آمپر باشد، و یک پاوربانک 20000 میلی‌آمپری خریداری کرده باشید، حداقل 4 و حداکثر 5 بار باید گوشی شما را شارژ کند. درصورتی‌که با پاوربانک 20000 هزار میلی‌آمپر خود کمتر از 4 بار گوشی 4000 میلی‌آمپری خود را شارژ می‌کنید، قطعاً پاوربانک شما فیک است.

پاوربانک‌ها از ظرفیت 5 تا 30 هزار میلی‌آمپر تولید می‌شوند و هر چه ظرفیت پاوربانک بیشتر باشد وزن و قیمت آن نیز بیشتر است. اگر خروجی ظرفیت واقعی پاوربانک خیلی کمتر از آن چیزی است که انتظار می‌رود بهتر است پاوربانک خود را پس بدهید. از طرفی گارانتی اصلی پاور بانک شیائومی نیز مشخص است و می‌توانید آن را به راحتی از شرکت گارانتی استعلام بگیرید.

8.    تست شارژ پاوربانک با برنامه Ampere

روش تست باتری پاور بانک را می‌توانید با برنامه محبوب Ampere انجام دهید. ابتدا اپلیکیشن Ampere را از پلی استور گوگل دانلود و روی گوشی خود نصب کنید. پس از نصب، گوشی خود را به پاور بانک متصل کنید و برنامه Ampere را اجرا کنید. چنانچه برنامه Ampere اطلاعات باتری را به‌صورت نارنجی نمایش دهد نشان‌دهنده این است که باتری به خوبی شارژ نمی‌شود. و احتمالاً پاوربانک فیک است.

از طرفی در برنامه Ampere می‌توانید مشاهده کنید که باتری گوشی با چه آمپری در حال شارژ است اگر روی بدنه پاوربانک شما 2 آمپر درج شده باید جریان الکتریکی با 2 آمپر گوشی شما را شارژ کند؛ چنانچه در برنامه Ampere عدد دیگری را مشاهده می‌کنید، نشان‌دهنده این است که پاوربانک شما تقلبی است.

9.    تشخیص پاوربانک اصلی از تقلبی با رنگ

تولیدکنندگان مطرح پاوربانک همچون شیائومی در وب‌سایت رسمی خود اعلام می‌کنند که مثلاً پاوربانک 10000 میلی‌آمپر خود را با 2 رنگ مشکی و قرمز تولید کرده‌اند، چنانچه رنگ بدنه با آنچه که در وب‌سایت رسمی می‌بینید تفاوت دارد، نشان‌دهنده این است که پاوربانکی که خریداری کرده‌اید تقلبی است.

اطلاعات پاوربانک تقلبی با رنگ روشن‌تری درج شده و برجستگی خاصی نیز ندارد

10.  بدنه پاوربانک را بررسی کنید

روی بدنه پاوربانک شیائومی اطلاعات پاوربانک به‌صورت کمرنگی درج شده است و اگر با دست روی این نوشته‌ها را لمس کنید، برجستگی و یا تورفتگی خاصی را حس می‌کنید. اما شرکت تولید کننده پاوربانک تقلبی، اطلاعات پاوربانک را با فونت بزرگ‌تر و رنگ روشن‌تری درج می‌کنند و برجستگی خاصی نیز ندارند.

لازم به ذکر است که پاوربانک 5000 و 10000 میلی‌آمپر از پر طرفدارترین پاوربانک‌ها در میان کاربران در سراسر جهان هستند.

11.  چراغ ال ای ادی راهنمایی واضح برای شناسایی پاوربانک فیک

یکی از واضح‌ترین راه‌های شناسایی پاوربانک تقلبی از اصل چراغ ال ای دی پاوربانک است. چراغ ال ای دی پاوربانک اصل لطیف و مات هستند؛ اما پاوربانک فیک نور ضعیفی یا براقی دارند. اگر پاوربانکی ال ای دی ندارد، قطعاً تقلبی است.

12.  شارژ کردن پاوربانک با کابل

اگر پاوربانک را با کابل خروجی خود به خوداش متصل کردید و شارژ شد، پاوربانک شما تقلبی است. توجه داشته باشید که قبل از خرید وب‌سایت تولید‌کننده پاوربانک را چک کنید، ممکن است برندی مثل شیائومی مثلاً ظرفیت بیش از 30 هزار آمپر نداشته باشد اگر ظرفیت‌های دیگری غیر از آنچه که برند سازنده در سایت خود منتشر کرده می‌بینید از خرید آن پاوربانک خودداری کنید.

خرید پاوربانک از فروشگاه معتبر جانبی

خرید پاوربانک از فروشگاه معتبر مهاباد مارکت

در این مقاله 12 راهکار برای شناسایی پاوربانک تقلبی از اصل را معرفی کردیم. پاوربانک تقلبی را می‌توانید از روی اطلاعات بدنه، چراغ ال ای دی، سریال و کد امنیتی، وزن، ظرفیت اسمی و واقعی، میزان آمپر خروجی، مدت زمان شارژ، قیمت، وجود غلط تایپی و… تشخیص دهید.

لوازم جانبی خود را از فروشگاه معتبری خرید کنید که گارانتی داشته باشد. در این راستا، مهاباد مارکت بزرگ‌ترین لوازم جانبی در ایران است که کلیه‌ی محصولات خود را با گارانتی 7 روز بازگشت کالا ارائه می‌کند. چنانچه از محصول خریداری شده رضایت نداشتید می‌توانید پس از هماهنگی محصول خریداری شده را پس بفرستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *