لوازم جانبی گوشی

نحوه نگهداری از هندزفری بلوتوثی برای افزایش عمر آن

اطلاع از نحوه نگهداری از هندزفری بلوتوثی به شما کمک خواهند کرد تا طول عمر هندزفریتان را (چه هندزفری ترووایرلس باشد چه هندزفری گردنی و چه هدفون رو گوش) با رعایت چند نکته به سادگی افزایش دهید.

در این مقاله و ویدئوی آن نکاتی را یاد خواهید گرفت که احتمالاً تا پیش از این کمتر به آن توجه می‌کردید.

هندزفری‌ها یا سیمی هستند یا بلوتوثی. در مورد هندزفری‌های سیمی کار شما کمی راحت‌تر است. برای نگهداری از هندزفری‌ سیمی تنها باید حواستان باشد که بدنه گوشی‌ها ضربه نخورد و سیم‌شان پاره نشود. اگر حواستان به سیم هندزفری‌های سیمی باشد هندزفری شما تا ده سال هم عمر می‌کند.

در مطلب نحوه جمع کردن هندزفری سیمی چند راهکار برای محافظت از سیم هندزفری های سیمی ارائه کردیم.

اما نگهداری از هندزفری‌ بلوتوثی کمی پیچیده تر است. درست است که در هندزفری‌ بلوتوثی از دست گره خوردن سیم‌ها خلاص می‌شوید ولی باید حواستان به باتری آن‌ها باشد.

مانند تمام گجت های الکترونیکی باتری دارد (موبایل، لپتاپ، اسپیکر های قابل حمل و …) هندزفری های بلوتوث هم با چالش باتری مواجه هستند و بهتر است به نحوه استفاده و شارژ آنها توجه داشته باشید.

8 نکته در مورد نگهداری هندزفری بلوتوثی و باتری آن وجود دارد که در صورت رعایت این نکات دیگر طول عمر یک هندزفری که در بی کیفیت ترین مدلها به راحتی 6 تا 7 ماه است به یک تا دو ماه کاهش نمی‌یابد. پس نکات زیر را بخوانید و با آگاهی از خرید هندزفری خود لذت ببرید:

8 نکته در نگهداری از هندزفری بلوتوثی 

1) هندزفری‌های بلوتوثی را جلوی نور مستقیم خورشید یا دمای خیلی بالا قرار ندهید. مضرترین چیز برای باتری دمای بالاست که به مرور زمان باتری را فرسوده و طول عمر آن را کم می‌کند.

2) هرگز اجازه ندهید شارژ باتری هندزفری بلوتوث شما به صفر درصد برسد.

3) هرگز هندزفری خود را به مدت طولانی در شارژ قرار ندهید. (مثلاً بعد از شارژ شدن کامل حواستان نباشد و یک تا دو ساعت بیشتر از حد لازم در شارژ 100 درصد هنوز به شارژ باشد!)

4) همیشه شارژ هندزفری بلوتوث خود را بین 30 تا 80 درصد نگه دارید.

5) باتری‌ها یا لیتیوم یونی هستند و یا لیتیوم پلیمری. بنابراین چه از هندزفری خود استفاده کنید و چه استفاده نکنید عمر مفید باتری آن‌ها بیش از دو تا سه سال نخواهد بود.

6) بین هر یک تا سه ماه تنها یک‌بار اجازه دهید هندزفری شما کامل شارژش خالی شود و کامل آن‌ها را تا 100 درصد شارژ کنید.

7) حتی اگر از هندزفری بلوتوثی خود به مدت زیاد استفاده نمی‌کنید حواستان باشد همیشه یک شارژ نسبی داشته باشند. به مدت زیاد بدون شارژ یا با شارژ کامل نگه داشتن هندزفری بلوتوثی، به باتری آن صدمه می‌زند.

8) روی جعبه اکثر هندزفری‌های بلوتوثی میزان ولتاژ ورودی و خروجی ذکر شده است. ولی اگر بخواهیم یک نسخه کلی برای اکثر هندزفری‌های بلوتوثی بپیچیم این است که آن‌ها را با آداپتورهای تک آمپری شارژ کنید. اکثر افراد بدون توجه به این نکته هندزفری بلوتوثی خود را با آداپتورهای موبایلشان که معمولاً 2 آمپری است شارژ می‌کنند. این بدان معناست که جریان ورودی به هندزفری بلوتوثی بیش از میزان مورد نیاز است و این در درازمدت طول عمر آن را کاهش می‌دهد.

 

اگر تجربه ای در نگهداری از هندزفری بلوتوثی دارید در بخش نظرات مطرح کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *